Master classs se održava u atriju Hrvatskog kulturnog doma na Sušaku, Strossmayerova 1, Rijeka, 26.10 od 10 do 12 sati.
“Intermedijalnost u izvedbenim umjetnostima” sažeti je dvosatni master class koji ima za cilj analizirati različite vrste interakcija između kazališta i drugih medija u umjetničkom radu Barbare Matijević i Giuseppea Chicoa.
Intermedijalnost je šezdesetih godina prošlog stoljeća uvedena u različita umjetnička područja kako bi označila umjetničke fenomene koji nastaju kada se pravila i zakonitosti, odnosno oblici predstavljanja i načini percepcije svojstveni jednom mediju, citiraju, promišljaju, komentiraju, transformiraju i primjenjuju u drugom mediju.
U kontekstu rada Matijević i Chicoa, koncept intermedijalnosti posebno se odnosi na međusoban utjecaj i interakciju medija kazališta i medija interneta, što rezultira redefinicijom i jednog i drugog, što pak dovodi do osvježenja percepcije.
Ukorijenjujući predavanje u konkretne praktične primjere, Barbara Matijević detaljno će objasniti procese stvaranja predstava nastalih u suradnji s Chicom koje se nalaze u prostoru između kazališta kao “fizičkog hipermedija” (definiranog stvarnim prostorom, stvarnim tijelima, stvarnim vremenom i prostornim odnosom s publikom kao i sposobnošću da obuhvaća sve druge medije) i Interneta kao virtualnog hipermedija (koji također može obuhvatiti različite medije – video, tekst, zvuk itd. – ali na nefizički, virtualni način).
Bilo da se radi o crtežima kredom na ogromnoj školskoj ploči, kao u [ I AM 1984 ], putem video zapisa koji se reproduciraju na ekranu prijenosnog računala [ FORECASTING ], pomoću uređaja i objekata inspiriranih internet DIY kulturom [ I’VE NEVER DONE THIS BEFORE], putem tijela izvođača koje postaje hiperveza [ OUR DAILY PERFORMANCE ], ili kroz živu interakciju s web poslužiteljem [ SCREENAGERS ], predstave Barbare Matijević i Giuseppea Chicoa predlažu formalno inventivne, promišljene i poetične meditacije o kompleksnosti odnosa čovjeka, novih potrošačkih tehnologija i medija.
Master class će se fokusirati na konkretne umjetničke taktike i strategije pregovaranja između fizičkih i virtualnih, offline i online medija, dekonstruirajući moguće načine na koje mehanika kazališta može koegzistirati s mehanikom interneta u izvedbi uživo.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.